۱۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۳۲

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

۴۵۰ «دیده بان» برای حفاظت از جنگل‌های لرستان به کار گرفته شد

۴۵۰ «دیده بان» برای حفاظت از جنگل‌های لرستان به کار گرفته شد

خرم آباد - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۴۵۰ «دیده بان» برای حفاظت از جنگل های این استان به کار گرفته شد.

شیرزاد نجفی در گفتگو با خبرنگار مهر مهمترین اقدامات انجام گرفته اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در راستای مدیریت، پیشگیری و اطفاء حریق در جنگلها و مراتع را شامل تهیه و تدوین طرح پیشگیری از حریق در جنگلها و مراتع استان، ایجاد خطوط «آتش بر» به خصوص در مناطق بحرانی و مستعد حریق، به کارگیری ۴۵۰ نفر دیده بان در ۱۵۰ نقطه بحرانی استان و ... عنوان کرد.

وی گفت: انعقاد قرارداد به منظور نصب دوربین های شناسایی حریق در بام لرستان، ویسیان و کاکا رضا به صورت آزمایشی، تشکیل کشیک های شبانه روزی اطفاء حریق در مرکز استان، شهرستانها و بخش ها، گشت، مراقبت و کشیک حریق به صورت مستمر، راه اندازی سامانه تلفن امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴، طراحی و نصب تابلوهای ترویجی و هشدار دهنده پیشگیری از حریق از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان همچنین هماهنگی با صدا و سیما برای فرهنگ سازی و پیشگیری از حریق با پخش تیزرهای تلویزیونی، برنامه زنده، مصاحبه و ...، آموزش روستائیان ساکن در حاشیه جنگل و مناطق جنگلی، همکاری سازمان جنگل ها در خصوص کشف ماهواره ای حریق و انعکاس به استانها، پیگیری برای خرید ۳۰ دستگاه دمنده ضد حریق برای مقابله احتمالی با آتش سوزی را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.      

کد خبر 3996086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha